Zajęcia z języka angielskiego były prowadzone w wymiarze pięciu godzin tygodniowo w ramach projektu Fabryka Mądrości - „Kreda i tablica do lamusa”. Zajęcia odbywały się według wcześniej opracowanego harmonogramu oraz zgodnie z założeniami projektu. Zajęcia rozpoczęte zostały wstępną analizą oczekiwań uczniów, rozpoznaniem ewentualnych trudności w nauce języka angielskiego, motywacji itp. Głównym celem naszych zajęć było dążenie do samodzielnej i spontanicznej komunikacji w języku angielskim. Ponadto zależało nam także na rozbudzeniu motywacji, ciekawości i tolerancji wobec innych kultur.
Zajęcia organizowane były wokół zagadnień kulturowych, ale zawierały także elementy gier i zabaw językowych. Wszystkie zajęcia prowadzone były w oparciu o nowoczesne technologie (platformy e-learningowe, tablica multimedialna, piosenki, gry online). Uczniowie na zajęciach z języka angielskiego wzbogacali zasoby słownictwa za pomocą równych źródeł (mapa, Internet, film, scenki, słownik). Podczas zajęć stosowane były różne metody pracy z nastawieniem na aktywizujące : gry językowe, piosenki, ćwiczenia w grupach i parach, drama, projekty i prezentacje multimedialne.
Zajęcia projektowe przyniosły zamierzone korzyści i pozwoliły naszym uczniom nabrać świadomości językowej. W większości przyczyniły się do doskonalenia umiejętności pisania w języku obcym, lepszego czytania i poprawnej wymowy. Uczniowie poszerzyli treści programowe realizowane na lekcjach języka angielskiego i w dużej mierze poprawili oceny cząstkowe.